Prepoznajte obrabo zavornih ploščic preden je prepozno

Veliko posameznikov meni, da bo prepoznalo obrabo zavornih ploščic, vendar statistika kaže ravno obratno. Veliko ljudi ne prepozna obrabe zavor, dokler ni prepozno. Življenjska doba zavornega sistema je odvisna od tipa vozila, pogostosti vožnje in načina vožnje.

Zgodnji pokazatelji težav z zaviranjem

Težave z zaviranjem se kažejo kot:

  • Glasno škripanje,
  • Slabša odzivnost zavor,
  • Nihanje vozila med zaviranjem,
  • Glasni zvoki brušenja med zaviranjem
  • Močne vibracije ob zaviranju,
  • Pretrd ali premehak zaviralni pedal,
  • Občasno ali pogosto blokiranje zavor,
  • Vklop kontrolne armaturne lučke.

ABS zavorni sistem avtomobila

Zavore so sestavljene iz dveh delov, torej iz ploščic in diskov. Po pritisku na pedalo, zavorna ploščica pritisne na disk, kar privede do upočasnitve vozila. Pri ABS zavornem sistemu  prihaja do intervalnega zaviranja v sili, kar pomeni, da je vsako izmed koles blokirano samo del sekunde. S tem se skrajša pot za ustavljanje, obenem pa obdrži smerna stabilnost vozila. Tako vozilo ostane vodljivo tudi v primeru izmikanja oviri.

Obraba zavornih ploščic
Veliko posameznikov meni, da bo prepoznalo obrabo zavornih ploščic, vendar statistika kaže ravno obratno.

Pri zaviranju bodite pozorni na glasno škripanje

S pogostim pritiskanjem na pedalo se zavorne ploščice hitro obrabijo. Narejene so iz železnih in keramičnih ostružkov, ki se ob trenju tanjšajo. Pri novejših avtomobilih nam že sam sistem javi, da so zavorne ploščice obrabljene. Starejši modeli pa teh opozoril nimajo. Najhitreje obrabo prepoznamo, ko po stisku na pedalo slišimo in čutimo glasno škripanje. Škripanje pomeni, da so se ploščice obrabile in da jih je potrebno kmalu zamenjati. 

Zamenjajte zavore pravočasno, da ne pride do nesreče

Stanje zavornega sistema je potrebno redno in pogosto spremljati, saj samo tako lahko zagotovimo neoporečnost vozila. V kolikor zavornih ploščic ne zamenjamo pravočasno, lahko pride tudi do poškodb diskov ter dodatnih stroškov za popravila.

Slabše odzivanje zavor

Drugi pokazatelj obrabe zavornih ploščic je slabše odzivanje stopalke po stisku na pedalo. Namesto, da bi vozilo začelo takoj upočasnjevati, prihaja do zmanjšanja hitrosti z zamudo. Tako zamujanje ponavadi pomeni, da je v hidravličnem sistemu prišlo do puščanja. Zavore pri zaviranju ne delujejo pravilno in ob stisku deluje mehko, namesto, da bi se odzvala. V kolikor prihaja do zaviranja z zamudo, je dobro preveriti celoten zavorni sistem ter najti napako. Lahko prihaja tudi do uhajanja zraka iz zavorne cevi ali pa celo puščanja hidravlične zavorne tekočine.

Zavorne ploščice se hitro obrabijo
S pogostim pritiskanjem na pedalo se zavorne ploščice hitro obrabijo.

Nihanje vozila med zaviranjem 

V kolikor prihaja med vožnjo do nihanja vozila, je potrebno vožnjo kmalu zaključiti. Obstajata dva razloga za nihanje vozila:

  • Neporavnana kolesa,
  • Tujki v zavorni tekočini.

Neporavnana kolesa med vožnjo

Če med vožnjo avtomobil med zaviranjem niha na eno ali drugo stran, lahko privede do obrab zavornih ploščic in pnevmatik. Pri tem se bo ploščica na mestu neporavnanega kolesa prekomerno obrabljala, na neizpostavljenem delu pa normalno. Posledično to pomeni slabše in neenakomerno zaviranje.

Tujki v zavorni tekočini

V kolikor je v zavorno tekočino prišel tujek lahko slednji povzroči nihanje avtomobila med vožnjo. Če avto že med samo vožnjo vleče v eno smer, je to znak neželenih delcev v sami hidravliki.

Glasni zvoki brušenja med zaviranjem

Glasno zaviranje je tudi znak obrabe zavornega sistema in potrebuje vašo pozornost. Glasni zvoki brušenja pomenijo, da so se zavorne ploščice obrabile do gole kovine in je slednja že v neposrednem stiku z diskom. Neposreden stik kovine z diskom pa privede tudi do poškodb diska, kar je lahko velik finančni strošek za popravilo.

Glasno zaviranje
Glasno zaviranje je tudi znak obrabe zavornega sistema in potrebuje vašo pozornost.

Občutek vibriranja pri upočasnjevanju vozila

Pri upočasnjevanju vozila ne sme prihajati do neznanega vibriranja. Slednje namreč pomeni deformacijo zavornih diskov. Deformacijo zavornega sistema povzroča daljše neprekinjeno zaviranje. Nastala toplota namreč trajno deformira diske, saj pride do neenakomerne obrabe po celotni površini. Vibracije nastanejo ker so zavorne ploščice v neenakomernem stiku z diski. Primer nastanka deformacij diska je na primer stik vročih diskov z mrzlo vodo, ki naredi znatne poškodbe na disku. 

Opozorilna lučka na armaturi

Če se sproži opozorilna lučka na armaturi, je čas za zamenjavo zavornega sistema. Novejši avtomobili namreč sami vključijo senzor, ki se nahaja na zavorni ploščici. Pomembno je, da se opozorilo ne ignorira, temveč se čimprej obrnemo na servis.

Kako sami preverimo obrabo zavornih ploščic doma?

Sami lahko doma preverimo stopnjo obrabe zavornih ploščic. Avtomobil dvignemo in pogledamo skozi platišča do ploščic, ki se neposredno dotikajo rotorja. V kolikor je ploščica debela manj kot pol centimetra, jo moramo zamenjati.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *