Polosovina prenaša pogonsko moč na kolesa avtomobila

Vsako cesto vozilo uporablja izredno dovršene mehanske dele, ki skrbijo za prenos moči motorja na kolesa. Eden izmed teh delov je polosovina, ki ima zelo pomembno nalogo. To pa je prenašanje moči z menjalnika in diferenciala vozila na kolesa. Tako se pogonska sila prenese na kolesa, da lahko upravljamo z našim avtomobilom, SUV-om, kombijem ipd. Res pa je, da ker je omenjen del za vozila pod veliko obremenitvijo, da se sčasoma lahko okvari. Zato je dobro, da poznamo vse lastnosti in znake okvare tega pomembnega, vendar velikokrat spregledanega dela, ki se nahaja v skoraj vseh cestnih vozilih.

Polosovina
Polosovina je podaljšek diferenciala do samih koles.

Polosovina deluje kot podaljšek diferenciala

Deli motorja avtomobila morajo delovati skupaj, da ustvarijo pogonsko silo, ki se prenese na kolesa. Tako je polosovina podaljšek diferenciala do samih koles. Koles pa se dotikajo z ležaji, ki vsebujejo olje. Temu je tako, saj so med vožnjo avtomobila obremenjeni s fizično silo, ki jo diferencial na njih prenese preko menjalnika. Olje pa pomaga, da je trenje manjše, kar močno poveča življenjsko dobo polosovine. Obenem pa se med vožnjo vzmetenje neprestano premika, kar dodatno obremeni polosovino na vsaki strani pogonskih koles. Ker je to mehanski del, je izpostavljen različnim okvaram, saj je pri vsaki vožnji dokaj obremenjen. Tako je dobro, če poznamo glavne simptome, ki kažejo na to, da bomo morali opraviti zamenjavo.

Znaki okvarjene polosovine so hitro opazni

Dejstvo je, da so vsi deli motorja avtomobila izredno natančno izdelane komponente. Res pa je tudi, da morajo delovati pod veliko obremenitvijo, vedno ko uporabljamo naše vozilo. Tako so izpostavljeni okvaram. Enako pa velja za polosovino, ki pri vsaki vožnji prenaša velike fizične sile od vzmetenja, koles, kot tudi teže telesa samega avtomobila. Tako je izredno pomembno, da se zavedamo glavnih znakov okvare, ki jih lahko dokaj hitro opazimo.

Vibracije med vožnjo lahko povzroči okvarjena polosovina

Vzmetenje na vsakem vozilu poskrbi, da se med vožnjo ne trese. To stori tako, da uravnava položaj avtomobila med spreminjanjem smeri, zaviranjem, pospeševanjem ipd. Če pa je težava v vzmetenju, pa lahko to povzroči tresenje. Enako velja za izrabljene gume in nekatere dele motorja avtomobila. Veliko voznikov pa se ne zaveda, da vibracije lahko povzroči slabo delujoča polosovina.

Klikajoč zvok med zavijanjem lahko kaže na težave

Deli motorja avtomobila, ki skrbijo za zavijanje, so povezani med seboj vse do koles. Tako morajo našemu vozilu zagotavljati pogonsko silo, tudi med zavijanjem. Če pa med obračanjem volana zaslišimo klikajoč ali trkajoč zvok, ga zelo verjetno povzroča izrabljen zglob polosovine. V tem primeru je močno priporočeno, da naš avtomobil čim prej pregleda mehanik.

Polosovina
Polosovina ima zelo pomembno nalogo. To pa je prenašanje moči z menjalnika in diferenciala vozila na kolesa.

Mast na notranji strani koles je znak počenega tesnila polosovine

Kot prej omenjeno, je ležaj, ki povezuje polosovino s kolesom, napolnjen z oljem. Tako, če na notranji strani koles opazimo olje, je lahko to znak, da je spustilo tesnilo ležaja. 

Če pa se nam zgodi, da opazimo olje v predelu motorja ali na tleh, pa je možno, da različne avtomobilski deli motorja puščajo. Možno pa je tudi, da je kaj narobe s filtrom za olje. V vsakem primeru je čimprejšnji pregled avtomobila močno priporočan.

Deli motorja avtomobila in pogonskega sistema postajajo vedno bolj napredni

Prvi avtomobili so imeli dokaj preproste motorje. Obenem pa je pogonsko silo na kolesa prenašala veriga ali ketna. To ni bil zanesljiv sistem, saj je bila ketna pod veliko obremenitvijo, kar jo je sčasoma izrabilo. Res pa je, da proizvajalci avtomobilov vedno izboljšujejo dele motorja, kot tudi drugo tehnologijo, ki se nahaja v njihovih vozilih.

Moderne polosovine ali pogonske osi so kratke palice. Na zunanji strani imajo upogljiv zglob, ki povezuje kolesa z osovino. Sam zglob je napolnjen z oljem ali maščobo, saj podmazuje mehanične komponente in brani sam zglob pred umazanijo. Prednost takega sistema je, da je vozilo bolj vodljivo, ima boljše prenose moči in več oprijema na cestišču. Slabost pa je, da celoten avtomobil postane bolj kompleksen stroj. Sreča pa se lahko samo polosovino hitro zamenja, če je to seveda potrebno storiti.

Deli motorja avtomobila morajo delovati skupaj, da ustvarijo pogonsko silo, ki se prenese na kolesa.

Avtomobilski deli imajo omejeno življenjsko dobo

Avtomobilski deli motorja so narejeni tako, da lahko z njimi prevozimo ogromno število kilometrov. Tako večino delov sploh ni potrebno menjati v življenju našega avtomobila. Polosovina pa zdrži nekje od 150.000 do 200.000 kilometrov vožnje. Seveda je veliko odvisno od vrste in teže našega vozila. Obenem pa na življenjsko dobo omenjene komponente tudi vpliva podlaga po kateri vozimo.

Nakup nadomestnih in originalnih delov avtomobilskega motorja, karoserije in elektronike nam nudi blagovna znamka Silux. Temu je tako, saj imajo v ponudbi ogromno delov za vse vrste vozil. Obenem pa je vsaka komponenta v ponudbi preverjena za kakovost in ustreznost za vozila katerim je namenjena.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *